mandag 4. mai 2015

Stripete kjole

Jeg skulle på kamelidkonferanse i januar. Og det innebar en del flyplass-sitting, påflysitting, påkonferansesitting, enda mer flyplass-sitting, og påflysitting. Så da måtte jeg ha noe enkel strikk. Og tankene gikk til en kjole jeg hadde sett på “Sy med oss” i Haugesund, en stripete kjole strikka i Kauni. Oppskriften lå gratis på nett, utgitt på sidene til det danske bladet “Hende”.

Garnet kjøpte jeg i forbindelse med mitt første strikketreff i Bergen, i 2012, så kan trygt si det har ligget og godgjort seg ei stund (såkalt årgangsgarn, med andre ord).

Kjolen ble strikka på pinne 3,5, det ble muligens gjort litt modifikasjoner etterhvert tilpasset min egen kropp, hendig med sånne “try it on”-tubes som gjør at man kan prøve plaggene på underveis. Fra toppen og ned (akkurat som jeg liker det, da går man ikke tom for garn). Og det gikk med 259 gram garn. Jeg trodde det var 100 gram i hvert nøste, men i følge kjøkkenvekta stemte ikke det. Garnet er uansett drøyt, jeg brukte i underkant av to nøster, måtte avslutte litt før planlagt siden det fargeskiftende garnet plutselig ble spleisa med en annen farge.

DSC_0369

Sommerprosjekt: lage ny dør

DSC_0371

Og male den. Rød eller grønn?

DSC_0372

Vår! Og skarp sol!

DSC_0378

Hønene våre bor her

DSC_0379

DSC_0384

“Ingen egg”

DSC_0392

7 kommentarer:

Huldr sa...

Knallfin kjole. Så fin til deg! :)

Birgitte sa...

Så tøft med fargeglad kjole! Den satt veldig fint på :)

Ugla sa...

Kul kjole. Og garn trenger modning :-)

ASK sa...

Utrolig tøff kjole, frister absoliutt ;-)

Line Kristine sa...

Knallfin kjole! :)

Ruths datter sa...

Fine farger på kjolen din. Jeg strikket en sommertopp av samme oppskrift. bruker den ofte.
Klem

Beate sa...

Stilig!!